Jump to content

Hotrod Radio gebruikt Cookies. Lees de Privacy Policy voor meer info. Voor akkoord klik de op de link rechts:    Ik aanvaard het gebruik van Cookies voor Hotrodradio.

Sponsoren Gezocht

• Log in om te reageren
1 reactie op dit onderwerp

#1 -=Hotrod=-

Penningmeester

• ID No: 2
    • Groep: Beheerders
    • Facebook:

Geplaatst 25 June 2017 - 12:55 PM

Beste meneer/mevrouw,

Van januari tot en met juni ga ik (Stefan Olijerhoek) vanuit de ALO in Amsterdam mijn minor Special Needs doen in Kaapstad, Zuid-Afrika. Vanaf jongs af aan is het al een droom voor mij om in ontwikkelingslanden iets belangrijks te doen voor andere mensen/ kinderen. Dit is mijn kans om iets belangrijks te doen voor deze leerlingen en hun omgeving. Vanaf januari zal ik een half jaar lang de hele week zelf actief zijn op Grassy Park High School om zelf gymlessen te verzorgen en met de belangrijkst reden om Regan (lees verhaal Hannah) een nog betere leraar te maken.
Ik vind het belangrijk om doormiddel van ‘physical education’ (gymles) niet alleen het motorische deel aan te leren, maar vooral het sociale aspect met elkaar en onder elkaar te verbeteren. Vooral in de achterstandswijken waar ik terecht kom, word er vaak de makkelijkste weg gekozen en is er veel criminaliteit en word agressie als de makkelijkste weg gezien. Als je de leerlingen beter leren samenspelen en leren om normaal met elkaar om te gaan in een vrije omgeving, de gymles, dan zullen de leerlingen ook buiten de school socialer met elkaar/ met andere om gaan.

Hier het verhaal van Hannah Overgaauw:
Hi, mijn naam is Hannah en ik ben 27 jaar. Ik heb gestudeerd aan de ALO Amsterdam (Academie voor Lichamelijke Opvoeding).
In het vierde jaar van de opleiding kon ik ervoor kiezen om stage te gaan lopen in het buitenland en deze uitdaging heb ik met beide handen gegrepen.
In 2011 heb ik voor een half jaar op Grassy Park High School les gegeven. Deze school ligt in een achterstandswijk van Kaapstad, Zuid-Afrika, en op deze school zitten een hoop kinderen die elke dag te maken hebben met armoede en veel criminaliteit. Door middel van beweging wilde ik ze sociale vaardigheden aanleren die ze vanuit huis niet krijgen. En zo nam ik elke week meer dan 1000 leerlingen mee naar het veld om hier door middel van sport en spel LifeSkills aan te leren. Samenwerken, vertrouwen en leren je doel te realiseren waren een aantal voorbeelden.
Na een half jaar ben ik weer naar Nederlands gegaan, maar hier merkte ik dat het project al snel stopte ondanks dat ik had geprobeerd het in leven te houden.
Dat heeft me doen besluiten om er een groot project van te maken: Movement in Cape Town.
Met behulp van sponsoren en donateurs ben ik terug gegaan en heb ik de draad weer opgepakt maar nu samen met studenten van verschillende ALO’s in Nederland.
Daarnaast ben ik op zoek gegaan naar een lokaal persoon die mij in de toekomst zou kunnen overnemen. En dat is gelukt. Regan is een enorm enthousiaste jongen die ook uit Grassy Park komt en op Grassy Park High School heeft gezeten. Weer met behulp van sponsoren en donateurs hebben we een salaris voor Regan kunnen regelen voor 2 jaar. Het eerste jaar heeft hij een betaalde stage gelopen en daarna heeft hij het stokje over gedragen. Nog steeds komen er elk jaar studenten vanuit Nederland die Regan helpen om zijn lesgeef vaardigheden naar een hoger level te tillen zodat hij op zijn beurt weer elke week met 1000 leerlingen enthousiast het veld op kan.

Natuurlijk schrijven we dit bericht  niet zomaar. Vanaf januari 2018 zouden we het project super graag door willen laten gaan en nog steeds elke week meer dan 1000 leerlingen mee naar het veld willen nemen, maar daar is geld voor nodig. Daarom stuur ik deze mail naar uw bedrijf/ persoonlijk om te vragen voor een kleine/ grote donatie om dit project ‘Movement in Cape Town’ in leven te houden. De kosten voor Regan zijn 375,- per maand, dat komt in een jaar uit op 4500,-. We kunnen dit zien als een collecte in uw winkel of een donatie van uw bedrijf zelf, dit kunnen wij samen kortsluiten. Ook als er meer geld vrijkomt dan de benodigde 4500,- kan ‘Movement in Cape Town’ uitbreiden naar nog en school en kan er een nieuwe ‘Regan’ opgeleid worden.

Natuurlijk kunnen wij iets terug doen om uw bedrijf positief in de media/krant/nieuws te krijgen in uw regio, ook ga ik een persoonlijke blog aanmaken die mensen/vrienden/familie elke week zullen lezen, hierin kan ik uw bedrijf/ persoonlijk een paar keer mooi in benoemen om zo mooie reclame te maken.

Met vriendelijke groet,

Stefan Olijerhoek
stefan.olijerhoek@hotmail.com / 0620527738
‘Movement in Cape Town’
http://www.movementincapetown.com/

Ik luister altijd naar .. Hotrodradio, jij ook?...

Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding

#2 -=Hotrod=-

Penningmeester

• ID No: 2
    • Groep: Beheerders
    • Facebook:

Geplaatst 11 November 2017 - 01:01 PM

Aanvulling op bovenstaande: http://www.hotrodrad...aag-om-uw-hulp/

Dank jullie wel :-)

Ik luister altijd naar .. Hotrodradio, jij ook?...

Geplaatste Afbeelding Geplaatste Afbeelding

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Extra Informatie & Nuttige Links

Site Info